Natuur - Florianopolis en Iguazu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Ellemieke Ommen - WaarBenJij.nu Natuur - Florianopolis en Iguazu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Ellemieke Ommen - WaarBenJij.nu

Natuur - Florianopolis en Iguazu

Door: Ellemieke van Ommen

Blijf op de hoogte en volg Ellemieke

08 Augustus 2014 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Hoi hoi,

Weer tijd voor een nieuw reisverslag.

Brazilie komt steeds meer op zijn einde helaas. Wat een prachtig en veelzijdig land. Ik kan het iedereen aanraden. Ik ben in Brazilie steeds meer naar beneden gezakt, naar het zuiden. Waar het zogenaamd ook steeds kouder wordt, maar nog steeds heerlijk. Zo ook Florianopolis. Het heeft mij even gekost om die naam juist uit te spreken. Maar het is gelukt, want ik ben er gekomen :-) . En wat een heerlijke plek, echt een vakantiegevoel. Overal strand om je heen, vele surfers, aapjes in het hostel, bananenbomen in de tuin en wederom een relaxte sfeer. Maar het adembenemendste is toch wel de prachtige natuur. Kleurrijk door het uitgesproken groen en de bloemen en laten we vooral de palmbomen niet vergeten. Krabben over het strand, mooie schelpen. Eigenlijk zoals het hoort te zijn. Ik heb hier echt genoten. Sos, later in de middag, was ik alleen op het strand en dan voelde ik mij zo gelukkig dat ik deze reis mag maken.

Rond een uurtje of vijf werd het wat frisser waardoor veel mensen van het strand afgingen. Want twintig graden is natuurlijk ook veel te koud. Althans dat vond het personeel in het hostel wel. Kachel aan, dekens. Ja ze ware echt voorbereid op een strenge winter. Ze lieten mij foto's zien van een jaar geleden dat het sneeuwde in de bergen en dat was toch wel heel uniek want ze hadden nog nooit sneeuw gezien. Kun je het je voorstellen?

Maar ja, zij heben dan ook veel mooie andere dingen zoals Iguazu. Een van de grootste watervallen ter wereld en het drie landenpunt van Argentinie, Brazilie en Paraguay. En wat is dit mooi! Echt indrukwekkend om te zien. Ze zijn een paar kilometer lang en erg diep. Het water stort met grote vaart naar beneden. Zo erg dat je zeiknat wordt. De eerste dag heb ik de Braziliaanse kant bekeken, die ik zelf het mooist vond omdat je er zo dichtbij kunt komen. De watervallen worden overigens vergezeld door een of andere wombat. Deze graaien ongegeneerd in je tas op zoek naar eten. Erg grappig. Maar goed, de natuur om de watervallen is ook prachtig. Zo groen.

Als je alles wil zien, moet je ook naar de Argentijnse kant. En dat kost nogal wat moeite want bureaucratie en Zuid-Amerika vieren hier hoogtij. Eerst naar de Braziliaanse douane want je verlaat het land, dan vijf minuten later arriveer je in Argentinie. Hier krijg je ook weer een stempel omdat je het landin komt, en is er bbagagecontrole. Je vraagt je hier echt af of het niet wat makkelijker had gekund. Maar goed, je moet er wat voor over hebben. Want ook deze kant is prachtig, je krijgt hier meer een panoramisch beeld.

Ik kan iedereen aanraden om hier ooit een keer naar toe te gaan, want je weet niet wat je meemaakt.

Dit waren mijn laatste dagen alweer in Brazilie. Tijd vliegt echt. Op naar Buenos Aires, Argentie! Brazilie bedankt, je bent enorm gastvrij en prachtig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellemieke

Dit blonde meisje vertrekt vanaf 6 juli naar Zuid-Amerika, beginnend in Brazilië tijdens het WK! Van Rio zak ik naar het zuiden, richting Sao Paulo naar de Igazu Watervallen. Van daaruit ga ik naar Argentinië en trek ik weer omhoog via een stukje van Chili en Bolivia naar Peru waar ik de Salkantay trek zal gaan doen die mij uiteindelijk bij Machu Picchu zal brengen. Vanuit Lima vertrek ik naar Cuba, waar ik na drie maanden, Leandro in Havana zal ontmoeten. Samen zullen we vier weken dit eiland ontdekken waar in feite ook nog niks vastligt. Na deze periode gaat Leandro weer terug naar Nederland en ik ga door naar Matilde, naar Monterey in California. Daar zal ik ruim een week blijven om vervolgens na ruim vier maanden weer terug te keren in het inmiddels dan koude Nederland. Via deze blog kunnen jullie mij en mijn reis volgen. Ik zal hier regelmatig, als ik internet heb, reisverslagen en foto's op zetten zodat jullie mij niet teveel hoeven te missen ; )!

Actief sinds 19 Juni 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 6263

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 15 November 2014

Zuid-Amerika

Landen bezocht: