Zon!, Arequipa, Peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ellemieke Ommen - WaarBenJij.nu Zon!, Arequipa, Peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ellemieke Ommen - WaarBenJij.nu

Zon!, Arequipa, Peru

Door: Ellemieke van Ommen

Blijf op de hoogte en volg Ellemieke

05 Oktober 2014 | Peru, Arequipa

Zo dit zal een van mijn laatste verslagen worden verlopig. Ik vlieg overmorgen alweer en dan gaan de verslagen over Cuba en Leandro haha.

Maar voor nu nog even een blog over mijn laatste dagen in Peru en dan specifiek Arequipa. De laatste dagen in Cuzco bestonden vooral uit veel uitrusten en de benen een beetje laten bijkomen, want die deden best pijn. Maar een tevreden pijn. Helaas was het hostel op de heuvel soms wel een uitdaging. Maar goed, ik heb nog wel erg genoten van mijn laatste dagen in Cuzco. Een beetje door de stad gedwaald en een laatste glimp van het mooie Cuzco opgevangen. Daarna werd het weer tijd voor een andere stad, Arequipa. Deze stad ligt meer in het zuiden van de kust van Peru. Ook dit was weer een lange rit, maar toen ik wakker werd, scheen volop de zon in deze stad. Het is een oude stad bezaaid met de meest prachtige klassieke en witte gebouwen. En een adembenemend plaza. In elke Peruaanse stad is namelijk een Plaza da Armas. En soms voelt het alsof ze de strijd met elkaar aangaan. Het mooie weer doet natuurlijk ook heel veel goed. Lekker in korte broek, tshirt en slippers. Echt vakantie haha! Ik heb de eerste dagen vooral lekker rondgelopen, van het mooie weer genoten en bij het zwembad van het hostel gezeten. Af en toe eens naar de markt om weer een avocado te halen. Een erg fijn verblijf zo. De laatste dag stond de Colca Canyon op de planning. Het ophalen begon erg vroeg, drie uur s ochtends. Maar goed, als je wat wil zien.....

Eenmaal na een lange rit gearriveerd, was het uitzicht adembenemend. Het is een uitgestrekte groene canyon bestaande uit terrassen. Tussendoor loopt de Colcarivier, een van de langste rivieren van ZuidAmerika. Het voelde soms alsof je in Azie was vanwege de hoeveelheid terrassen. Over ons hoofd vlogen af en toe condors. Enorme vogels die in Peru, zeker ten tijde van de Incas, erg belangrijk zijn. Zij vormen samen met de puma en de slang het gehele lichaam. Het is wel apart om te zien als zon groot beest over je heen vliegt, maar erg indrukwekkend. Ook deze canyon is enorm en er zijn velen lamas en alpacas te zien. Erg belangrijk voor de mensen die hier leven. Wol van deze dieren is ontzettend warm en daarom erg kostbaar. Met name een alpaca mag je maar vijf keer scheren, daarna wordt de wol slecht.

Het zijn altijd wel leuke beesten om te zien. Misschien kunnen we er ook eentje thuis houden. Goed, dit was een lange dag waarin ik veel gezien heb. Weer een kijk hoe mooi ZuidAmerika is en hoe groot eigenlijk. Het is soms moeilijk om het allemaal zo te beschrijven merk ik. Ik kan alleen maar aanraden dat mensen het zelf moeten gaan zien.....

Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellemieke

Dit blonde meisje vertrekt vanaf 6 juli naar Zuid-Amerika, beginnend in Brazilië tijdens het WK! Van Rio zak ik naar het zuiden, richting Sao Paulo naar de Igazu Watervallen. Van daaruit ga ik naar Argentinië en trek ik weer omhoog via een stukje van Chili en Bolivia naar Peru waar ik de Salkantay trek zal gaan doen die mij uiteindelijk bij Machu Picchu zal brengen. Vanuit Lima vertrek ik naar Cuba, waar ik na drie maanden, Leandro in Havana zal ontmoeten. Samen zullen we vier weken dit eiland ontdekken waar in feite ook nog niks vastligt. Na deze periode gaat Leandro weer terug naar Nederland en ik ga door naar Matilde, naar Monterey in California. Daar zal ik ruim een week blijven om vervolgens na ruim vier maanden weer terug te keren in het inmiddels dan koude Nederland. Via deze blog kunnen jullie mij en mijn reis volgen. Ik zal hier regelmatig, als ik internet heb, reisverslagen en foto's op zetten zodat jullie mij niet teveel hoeven te missen ; )!

Actief sinds 19 Juni 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 6275

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 15 November 2014

Zuid-Amerika

Landen bezocht: